Den Danske Scenekunstskole 2020
Dette er et laboratorie-projekt, der fokuserer på, hvordan man etablerer publikumskontrakten i et scenekunstunivers, hvor der virtuelt er flere skuespillere og publikummer til stede samtidig. Dette gøres med afsæt i ’Alice i Eventyrland’, en historie om ’at falde igennem hullet’ til en anden verden, hvor man konfronteres med en anderledes logik.
I forbindelse med en 3-dages workshop inviteres publikum ind til kontrollerede delforsøg i kortere time-slots. Skuespillerne og publikum vil befinde sig fysisk i hvert sit rum, men befinder sig i det samme virtuelle rum. Deltagerne mødes i et virtuelt chat-rum med en virtuel scenografi, som er bygget op til formålet.
Laboratorieundersøgelsen bruges til at indkredse hvordan man arbejder med publikumselementet i XR teknologier. Gennem denne workshop afprøves metoder til at få publikum til at blive trygge ved rammerne og aflæse publikums reaktioner og forhold til udstyret og den fortalte historie.
KUV-projekt ved Den Danske Scenekunstskole 2020.
Kunstnerisk- og teknisk leder: Jeppe Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Dramaturg: Anna Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Performere: Dennis Rivin, Marie-Louise Werner
Programmør: Jeppe Jost Etzerodt
Speak: Thomas Winther
Musik: SIlja Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes